BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

i like..

duit tabung saya..klik ya

Friday, April 22, 2011

kEnaNgaN tErINdah...

 AssaLamUaLAIkum N SaLaM 1mALaYsIA....mY Friends,

Cute x saya

Firstly saya nak tanya la kan ,u all ingat lagi ke tidak kenangan waktu zaman  sekolah dulu..Mesti ramai yang masih ingat kan ..xkira la kenangan or memori tue manis ke pahit betul x?.

 Ok lah hari nie saya nak citer pasal kenangan time sekolah pulak la yea..Erm saya nie kalau kat sekolah dulu xderlah nerd sangat..hu..hu,tapi ader la jugak rajin pergi ke kelas tambahan n suka bawa banyak buku.Kalau naik bas pulak mesti duduk kat tepi driver or cari seat yang kat depan jer sampai my twin ask n marah apasal xnak duduk kat belakang even ader kekosongan jawatan eh2 melalut pulak dah  maksud saya seat kosong kat belakang pun saya xkan duduk melainkan my sis yg carikan n suruh duduk.Why?...Bagus pertanyaan tue..saya pun kadang2 jadi pelik biler pikir -pikir balik rasa nak tergelak pun ader..Entahlah mungkin time tue malu2 lagi dengan budak lelaki even sampai sekarang pun sama kot cuma ader berani sikit..

Sebelum terlupa saya nie dulu sekolah perempuan jadi x berkesempatan la nak sekolah campur pun ,itupun sekolah dekat dengan sekolah vokasional,jadi macam biasa arr kalau hari Jumaat kan balik awal ,time tue jangan cakap arr mesti  bas penuh sendat n sesak xingat punya.


Joget Kejap La
Dulu time sekolah menengah saya paling suka subjek Sejarah ,English Literature,Bahasa Melayu ngan matapelajaran Agama.Matematik tue lemahlah sikit almaklumlah ambik jurusan Sastera la katakan he..he.Tuelah yang suka menulis n meluah perasaan jer orangnyer.

Masa tue jugak sekolah saya nie cuma ader 2 orang jer cikgu lelaki  kalau tak silap name dier Cikgu Chow dengan Cikgu Bakri@Baharudin lupa la pulak namanye.Ingat lagi adalah satu time nie ,sekolah saya ader ambik cikgu pratikal lelaki masa tue jangan cakap arr banyak jugak member2 or kakak2 senior nak buat abang angkat la macam-macamla,sebab tue kot lepas dari tue sekolah kitaorang dah x ambik dah cikgu lelaki.Kesian n kelakar kan 2.Mesti tension n kempunan diorang tue kot.

Pikir lagi he2.
 Cikgu perempuan kat sekolah saya  pulak jangan cakap arr cun x ingat n masing-masing pandai bergaya .Agaknya sebab tue lah cita-cita saya nak jadi cikgu tapi malangnyer x kesampaian la pulak hu..hu.Tapi apapun saya bersyukur kepada cikgu2 yang telah banyak bersusah payah mendidik saya sehingga menjadi orang yang berguna pada keluarga n negara tercinta (PATRIOTIK) chewah semangat betul!!!.

Tapi bila difikirkan balik zaman kita sekolah dulu xder pun keluar citer pasal bohsia,bohjan  n gejala buang bayi or pelajar yang marah n berdendam ngan cikgu betul x?.La nie jer macam menjadi-jadi la pulak kes2 macam tue n banyak jugak la budak2 yang dah x hormat pada cikgu lagi.Rasa sedih bila difikirkan balik.seolah2 xder penghargaan untuk mereka (cikgu)yang sanggup berkorban demi mengajar anak bangsa supaya dapat memajukan masa depan negara.

Berbalik pada story -mory saya tadi ,anda semua mesti pernah rasa n pikir kan bilerlah sekolah nie nak habis biasanya yang selalu pikir camtue biler kita dah naik Form 5.Tapi sekarang mesti kita rasa macam nak kembali ke zaman sekolah balik kan2.Memang betul kata cikgu yang katanya nanti biler kamu semua dah bekerja tentu kamu akan rasa ingin kembali ke zaman sekolah semula.

Sampai sini jerlah citer yang saya nak kongsikan bersama dengan anda semua..Nanti ader masa saya update citer lain pulak yea..

So Sad
u/p:My mum pun cikgu jugak.Sejarah ,Bahasa Melayu ,Cikgu Disiplin n also GPK HEM.Saya bangga n Sayang Ma.

0 comments: